Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYang, Lan; Arens, Anne Katrin; Xu, Man Kate; Sin, Kuen Fung
TitelTesting the internal and external frames of reference for academic self-concept among Chinese vocational students.
QuelleAus: The psychology of Asian learners. A festschrift in honor of David Watkins. Berlin: Springer (2016) S. [101]-123
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-981-287-575-4; 978-981-287-576-1
DOI10.1007/978-981-287-576-1_7
SchlagwörterKulturtechnik; Empirische Untersuchung; Fragebogen; Fragebogenerhebung; Likert-Fragebogen; Leistungsfähigkeit; Selbsteinschätzung; Selbstkonzept; Berufsbildende Höhere Schule; Sekundarbereich; Schülerleistung; Lernen; Unterrichtsfach; Chinesisch; Mathematik; Überzeugung; Gültigkeit; Modell; Chinese; Likert, Rensis A.; China
AbstractBased on a sample of Year 1 vocational students (N = 962) in China, the study presented in this chapter aimed to (1) test the generalizability of the classic internal/external (I/E) frame of reference model of academic self-concept (Marsh, 1986) to vocational students and (2) extend the classic I/E model by incorporating recent developments of the twofold multidimensional structure of academic self-concept (i.e., its domain-specific structure and a further separation between competence-affect components within each domain). Structural equation modeling analyses for testing the I/E model show that paths from math and Chinese achievements to corresponding domains of self-concept were positive and significant, whereas cross-paths to nonmatching self-concept domains were negatively significant. A further analysis by separating competence and affect components within math and Chinese self-concepts reveals that paths from math and Chinese achievements to matching affect components were stronger than those to competence components. This interesting finding is discussed in light of the Chinese cultural model of learning. Implications of our findings for the I/E model, self-concept research, and practice are also discussed. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: